بررسی قابلیت های پی ال سی 1200 زیمنس

پی ال سی های سری s7-1200  تولید شده توسط برند خوشنام زیمنس از دقت بالایی برخوردار بوده و برای اجرای فرمان های ساده پیشنهاد میشوند و میتوانید آن را در 2 مدل ماژولار و کامپمت خریداری کنید در این مقاله از سری مقالات آموزشی هیراد کنترل شما را با قابلیت های پی ال سی زیمنس سری s7-1200  آشنا خواهیم کرد.

بررسی قابلیت های پی ال سی 1200 زیمنس

ویژگی های پی ال سی های سری s7-1200  زیمنس

ویژگی های منحصر به فرد سخت افزاری و نرم افزاری plc  های سری s7-1200  زیمنس آنها را به یکی از محبوب ترین تجهیزات در صنعت تبدیل کرده است که میتوانید برای خرید آنها به فروشگاه هیراد کنترل مراجعه کنید از مهمترین ویژگی های این تجهیزات میتوان به

  • مقیاس پذیری (تنوع پردازنده ها و ماژول ها و قابلیت ها و امکان تعریف پروژه بر اساس خواسته ها)
  • انعطاف در طراحی
  • واسط های ارتباطی تحت استانداردهای صنعتی
  •  توابع و تکنولوژی های مجتمع شده در سخت افزار و نرم افزار

اشاره کرد .

امروزه پی ال سی های سری s7-1200  جز جدا نشدنی صنایع مختلف هستند و استفاده از آنها رایج شده است .

پنل های گرافیکی سری SIMATIC HMI Basic Panel عملکردی عالی و بهینه شده دارند که همراه پی ال سی های سری s7-1200 تولید و عرضه شده است که باعث ایجاد سازگاری و یکپارچگی زیاد بین کنترل کننده و سیستم مانیتورینگ صنعتی میشود.

سادگی ارتقای سخت افزار و نرم افزار، سرعت قابل توجه راه اندازی، نظارت دقیق و بازدهی بالا از دیگر ویژگ های پی ال سی های سری s7-1200 است.

ویژگی های پی ال سی های سری s7-1200  زیمنس

قابلیت های پی ال سی S7-1200

تا به اینجا با ویژگی های اصلی پی ال سی سری s7-1200  آشنا شدیم و حال نوبت آن رسیده تا قابلیت های مهم آن را بررسی کنیم، لازم به ذکر است که قابلیت های جدید این سری از تجهیزات زیمنس با نرم افزار و سخت افزار نسخه 4 هماهنگ است.

قابلیت اول پی ال سی های سری 1200 زیمنس که قصد داریم در مورد آنها صحبت کنیم، یک پارچه بودن پردازش ، کنترل و امنیت در کنار هم دیگر است . با این سخت افزار امکان محافظت سیستم کنترل در برابر دسترسی غیر مجاز به کنترلر و حتی تغییر مقادیر متغیرها وجود دارد که باعث شده توان عملیاتی سیستم افزایش یافته و در دسترسی بیشتری داشته باشد.

حفاظت در برابر دسترسی غیر مجاز یکی دیگر از قابلیت های منحصر به فرد در plc های سری s7-1200  زیمنس است با استفاده از این قابلیت میتوان برای سطوح مختلف دسترسی به کنترلر ها رمز عبور های مجزا تعریف کرد در نتیجه برنامه نویس این امکان را دارد اجازه دسترسی غیرمجاز فردی غیر از برنامه نویس و کاربر را محدود کند تا شخص ثالثی نتواند بلوک توابع نوشته شده را باز کند. در نتیجه این فرد به الگوریتم برنامه دسترسی پیدا نخواهد کرد.

گنجانده شدن تابع Trace یکی از جذاب ترین قابلیت ها در پی ال سی های s7-1200  است این قابلیت جهت اجرای موثر یک پروژه و هم چنین پیدا کردن سریع راه حل برای مشکلات از ابزاری به نام تابع Trace  استفاده میکند  که با استفاده از آن می توان مقادیر دیجیتال و آنالوگ را که به CPU داد، در نتیجه برنامه نویسی دقیق تری انجام میشود.

هیراد کنترل عرضه کننده انواع تجهیزات اتوماسیون صنعتی زیمنس، جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید.

قابلیت شگفت انگیز شبیه سازی پروژه با  PLCSIM در پی ال سی های سری 1200 این امکان را به شما میدهد که با یک ابزار ساده تحت عنوان PLCSIM . تا قبل از این نسخه، امکان بهره گیری از ابزار PLCSIM برای سری S7-1200  صفر تا صد یک سیستم کنبود. ابزار قدرتمندی که می توان با استفاده از آن سخت افزار یک سیستم کنترلی را پیکربندی، برنامه نویسی و تست کنید بدون اینکه به هیچ نرم افزاری احتیاج داشته باشید.

قابلیت های پی ال سی S7-1200

نصب راحت و آسان برای پی ال سی S7-1200 زیمنس هم یکی دیگر از قابلیت های آن است که با توجه به این که سخت افزارهای سری پی ال سی S7-1200 زیمنس مجهز به بست هایی هستند که نصب ساده آنها را بر روی ریل استاندارد 35 میلی متری امکان پذیر کرده است، این قابلیت برای آنها فراهم شده است.

نصب پی ال سی های سری 1200 واقعا ساده است چرا که می توان با بیرون کشیدن بست‌ها، امکان نصب بیرونی این تجهیزات بر روی دیوار یا تابلو را با استفاده از پیچ  فراهم کرد. و همچنین میتوان آنها را به صورت عمودی و افقی نصب کرد و چیدمان های متعددی برای تابلو برق داشت.

طراحی جمع و جور و کمپکت یک قابلیت جدید در طراحی پی ال سی های سری 1200 است، تمامی سخت افزار های سری 1200 زیمنس میتوانند بیشترین بازدهی را در کمترین فضای ممکن داشته باشند و تمامی ماژول های افزایشی و ماژول های ارتباطی با کمترین سایز ممکن تولید شده اند که باعث کوچک شدن سیستم کنترلی میشود.

به روز شده در 25 بهمن 1402

قابلیت های پی ال سی S7-1200

فهرست مطالب